Fabrika Telefon: (+90) 216 396 00 77   Satış&Pazarlama Müd.lüğü:  (+90) 532 305 10 37

Pazarlamada Yeni Strateji

Satış ve pazarlamada yeni ve sıra dışı bir yöntem ile marka yöneticileri yapabileceklerinin sınırsız olduklarının farkına vardı…

Çünkü çoğu ortamda farkedemediğimiz ama davranışlarımızı etkileyen unsurlar bizleri gizlice etkisi altına alır. Pazarlama uzmanları düşük maliyet ve pratik çözümlerle kokuların alıcı üzerinde istenilen etkiyi yarattığını artık çok iyi biliyor. Marketingin son trendi olan bu yöntemin adı; kokulu pazarlama. Kokulu bir alan yaratmak aslında yeni bir keşif değil. Pek çok eski kültürde koku ortak kullanım mekanlarında önemli bir yere sahip.

 

Yeni olan ise oda kokularını kurumsal alanlarda değişik projeler için kullanmak! Dünya üzerinde insan modunu ve davranışlarını etkileyen 400,000 civarı koku mevcut Kokulu pazarlama, olağanüstü etkileriyle müşterilerin daha fazla alışveriş yapmasını ve bir hizmetten daha verimli şekilde yararlanmasını sağlıyor.

Havada uçuşan bu özel kokular müşterinin karar mekanizmasını ürün alma konusunda iyi yönde etkileyerek, satışların artmasına yardımcı oluyor. Koklama organı ile alınan bilgilerin anında karar mekanizmasını etkilediği bilimsel çalışmalarla kanıtlandı. Işte bu yüzden dünya çapında prestij sahibi olan markalar, kendi imzasını taşıyan kokularla marka imajını daha fazla ileri taşımak adına yatırım yapmaya devam ediyor.

Logo ve amblemlerden sonra markalar artık kokularla hafızalara kazınıyor.

Kokulu Pazarlama

• Satışları artırır

• Müşterilerinizi etkiler

• Rakiplerinizden ayrılmanıza yardımcı olur

• Markanızın hatırlanmasını sağlar

• Çalışanlarınızın verimliliğini arttırır ve daha iyi hissetmelerini sağlar

• Müşterilerinizin güzel ve mutlu anılarının çağrışım yapmasını tetikler

• Markanıza değer katar

ARAŞTIRMA VERİLERİ

Montreal Alışveriş Merkezinde yapılan bir araştırmada alışveriş merkezine verilen koku ile satışlarda %14 satış artışı yakalanmıştır. (Journal of Service Research, vol 8, p 181) Amerika'da bir süpermarkette fırından yeni çıkmış ekmek kokusu havaya verildiğinde, Ekmek bölümündeki satışlar üçe katlandı (Hirsch, 1995, International Journal of Aromatherapy).

İş paydoslarında lavanta kokusunun verilmesi ile yapılan bir araştırmada , çalışanların çalışma performanslarında gerilemeyi önlediği ispatlanmıştır. (sakamoto , et al, 2006, cited at http://chemse.oxfordjournals.org Amerika'da yer alan bir çalışmaya göre gazinoda verilen koku gazinonun karını %48 artırdı. (Hirsch, 1995, Psychology and Marketing) 1989 yılında bir kuyumcuda yapılan bir çalışmada ortama verilen güzel koku sayesinde satışlarda artış gözlendi. (Knasko, 1989, cited in The Journal of Marketing, USA) Bir spor mağazası ortam kokusu vererek cirosunu %6 artırabilir.

Müşterinin mekanda geçirdiği zaman %18 artırabilir. ( Dr. A. R. Hirsch, Smell and Taste Treatment Research Foundation, Chicago 1990.) Nivea Almanya'da yeni ürün reklamları sırasına 60 saniye boyunca insanları sahilde koşarken gösterip, martıları ve balinaları gösterdikten 60sn sonra Nivea Güneş Yağı belirdi ve sinema içerisine kokusunu göndererek marka bilinirliği konusunda %500 artış sağladı. Japonya'da süren bir araştırmada Alzeimer hastalığının iyileştirilmesi konusunda doğal yağlar denemektedir.

Miyazawa, 2006, Inhibition of Acetylcholinesterase Activity by Tea Tree Oil & Constituent Terpenoids) Estila, ürün tanıtımı ve pazarlama alanında Iletişim ve Reklam ajanslarına sınırsız çözümler sunar. Tanıtımını yapmak istediğiniz her şeyin kokusunu yaratabiliriz. Bu bir patlamış mısır, barbekü, çikolata, çimen, elmalı turta, yeni araba kokusu veya aklınıza gelen her çeşit koku olabilir…

Pazarlamak istediğiniz ürün ne olursa olsun her proje için özel olarak hazırladığımız sistemler ve ürün çeşitleriyle sektörümüzde ilk sırada yer alıyoruz. Kokuların etkisine gerçekten inanmak istiyorsanız şu hikayeye bir göz atın! Nivea Almanya'da yeni ürün reklamları sırasına 60 saniye boyunca insanları sahilde koşarken göstedi. Daha sonra martılara ve balinalara odaklandı.

Ve Nivea Güneş Yağı ekranda belirdikten hemen sonra sinema içerisine ürünün kokusu gönderildi. Bu etkinliğin ardından Nivea Güneş Yağı'nın marka bilinirliği %500 artış göstermişti…