Fabrika Telefon: (+90) 216 396 00 77   Satış&Pazarlama Müd.lüğü: (+90) 532 761 20 66

Parfüm ve Ruh

Parfümlerin ruh hali üzerinde etkili olduğunu ve davranışlara yön verdiğini biliyor musun? O yüzden o günkü amacına göre kokunu seçmeye ne dersin? İşte aşk, ikna, özgüven etkili önerilerimiz; Aşk büyüsü yap! Hoşlandığın yakışıklıyı etkilemek istiyorsan, işte önerilerin…

Devamını oku...

Pazarlamada Yeni Strateji

Satış ve pazarlamada yeni ve sıra dışı bir yöntem ile marka yöneticileri yapabileceklerinin sınırsız olduklarının farkına vardı…

Çünkü çoğu ortamda farkedemediğimiz ama davranışlarımızı etkileyen unsurlar bizleri gizlice etkisi altına alır. Pazarlama uzmanları düşük maliyet ve pratik çözümlerle kokuların alıcı üzerinde istenilen etkiyi yarattığını artık çok iyi biliyor. Marketingin son trendi olan bu yöntemin adı; kokulu pazarlama. Kokulu bir alan yaratmak aslında yeni bir keşif değil. Pek çok eski kültürde koku ortak kullanım mekanlarında önemli bir yere sahip.

Devamını oku...

Koku Türleri

Bitkisel olanlar Bu tür aromalar bize taze ot, sitrus, kokulu bitkiler, yapraklar, ilkbahar çiçekleri ve yeşil sebzeleri hatırlatırlar. Bu tür aromalar parfümlere hafiflik kazandırmak için yüksek nota olarak da kullanılırlar.

Aldehitler Bunlar doğal hiçbir kokuya benzemeyen sentetik aromalardır. Çiçeksi ve bitkisel kokuları tamamlamak için kullanılırlar. Bu kokuları bir çok koku içinden seçebilir ve benimseyebiliriz.

Devamını oku...

Kokunun Gizemi

Görme duyumuzdan sonra en önemli algımızın koku olduğu araştırmalarla kanıtlanırken, ruhumuzu alıp geçmişe götüren duygusal bağların %75'inin kokularla canlanlandığı çarpıcı bir gerçek.

Hafızayı egemenliği altına alan kokular aynı zamanda en kuvvetli motivasyon aracı. Bu durum sonucunda pazarlama ve markalaşmanın özünü oluşturan kokular, duyusal deneyimi tamamlıyor ve marka değerini yükseltiyor. Koku duyusu nasıl devreye girer?

Devamını oku...

Bilmeniz Gerekenler

Koku alma duyusu ile hafıza birbirlerine sıkı sıkıya bağlıdır. Çevremizdeki kokuları yabancılık çekmeden tanımamızın nedeni koku hafızasına sahip olmamızdır. Her türlü koku, özel bir kodlamayla koku belleğimizde arşivlenir. Bir kokuyla karşılaştığımız anda, bu arşive başvurup kokuyu teşhis ederiz. İlk defa duyumsadığımız, hafızamızda bilgileri bulunmayan bir kokuyu da diğer kokulara benzeterek yorumlarız. Böyle bir belleğimiz olmasaydı, bir kokuyu tanımlamak imkânsız hale gelecekti.

Devamını oku...

Parfüm Seçimi

İnsanların ten kimyası birbirinden faklı olduğundan başkasının üzerinde kokusunu beğendiğiniz bir parfümü kendi teninizde denemeden alma yanılgısına düşmeyin.

Parfümün gerçek kokusu vücut kimyanızla temas ettiğinde ortaya çıkar. Bir parfüm hakkında şişesinden koklayarak karar vermeyin. Bileğinizin içine küçük bir miktar sürün ve kokunun oturması için en az 10 dakika bekleyin. Bu sürede alkol buharlaşacak, parfümün vücudunuzun kimyasıyla uyumu tamamlanacak, gerçek kokusu ve etkisi ortaya çıkacaktır. Aynı anda en fazla 3 koku deneyin.

Devamını oku...